دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 14:50

لیگ نخبگان آسیا| جزئیات قرعه‌کشی و شکل رویارویی پرسپولیس و استقلال با رقبا

لیگ نخبگان آسیا| جزئیات قرعه‌کشی و شکل رویارویی پرسپولیس و استقلال با رقبا
مسابقات هیجان انگیز لیگ نخبگان آسیا قرعه‌کشی می‌شود و شیوه رویارویی پرسپولیس و استقلال با رقبا مشخص شد.
کد خبر : 927475

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازی‌های باشگاهی آسیا نقطه عطف دیگری را رقم خواهد زد، زمانی که تیم‌های پیشگام لیگ نخبگان آسیا (ACL Elite) ۲۰۲۴/۲۵ برای مراسم رسمی قرعه کشی مرحله لیگ در روز جمعه گرد هم می‌آیند.

این رویداد که در هتل اینتر کانتینتال کوالالامپور برگزار می‌شود، نبرد‌های بین ۲۴ باشگاه برتر آسیا را برای اولین دوره رقابت‌های لیگ نخبگان نشان می‌دهد، جایی که تیم‌های پرسپولیس و استقلال به عنوان دو نماینده ایران حریفان خود را خواهند شناخت. 

یک تغییر اساسی در شکل قرعه‌کشی لیگ الیت، برای اولین بار در بالاترین مسابقات باشگاهی AFC مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دارای دو لیگ ۱۲ تیمی در سراسر مناطق غرب و شرق است.
 
قرار است مسابقات بین ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۵ (۷ اسفند ۱۴۰۳) برگزار شود، هر تیم با هشت حریف مختلف در منطقه خود در قالب چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه روبرو خواهد شد.


ترکیب متشکل از ۲۲ تیم که به طور مستقیم واجد شرایط شدند و دو برنده مرحله مقدماتی در دو گلدان در هر منطقه قرار می‌گیرند، به شرح زیر:

الیت لیگ قهرمانان آسیا

الیت لیگ قهرمانان آسیا

دو جدول در طول قرعه‌کشی پر می شود: یک جدول قرعه کشی و یک شبکه مشترک، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

الیت لیگ قهرمانان آسیا

برای هر منطقه، هر باشگاه به موقعیت مربوطه خود در جدول قرعه کشی کشیده می‌شود - در مثالی که در بالا نشان داده شده است، که برای منطقه غرب اعمال می‌شود، باشگاه‌های گلدان یک هر یک از دو ردیف بالا (A1 تا C2) و باشگاه‌های گلدان ۲ را اشغال می کنند. دو قسمت پایینی (A3 تا C4)، تضمین می‌کند که آنها در برابر هشت تیم مختلف از ستون‌های دیگر بازی می‌کنند (مثلاً باشگاه‌های ستون A با باشگاه‌های ستون‌های B و C حریف می‌شوند). جدول مشترک تضمین می‌کند که هر تیم چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه را در برابر تعداد مساوی باشگاه از گلدان های 1 و 2 انجام دهد. روند یکسانی برای باشگاه‌های منطقه شرق اعمال می‌شود که از D1 تا D4، E1 تا E4 و E1؛ F1 تا F4 طبقه‌بندی می‌شوند. 
 
اصل حفاظت از رویارویی نمایندگان یک کشور لازم الاجرا خواهد بود و از یک نرم افزار قرعه‌کشی سفارشی برای جلوگیری از وقوع هر گونه وضعیت بن بست استفاده خواهد شد.

۸ تیم برتر هر لیگ به مرحله یک شانزدهم نهایی راه می‌یابند، برنامه ریزی شده برای مارچ ۲۰۲۵ (اواخر اسفند)، که با یک فینال متمرکز منحصر به فرد دنبال می‌شود که همه مسابقات از مرحله یک چهارم نهایی به بعد بین ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) تا ۴ می‌ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته